Min kost och träning

IMG_4252

 

Är det något jag är dålig på så är det att äta rätt. Jag frossar i godis och slisk varenda dag om jag har chansen. Synnerligen dåligt om en vill bränna fett och få fram de muskler som jag lyckats skrapa ihop. Nu är de väl dolda…

Efter en påsk där jag ballat ur sockermässigt är det dags att ta itu med hårdhandskarna igen! Jag kan inte leva som om varje dag vore den sista. Haha! Vore väl för najs om det gick!

Proteiner i form av kött, fisk och kvarg, massor med rotfrukter och grönsaker och en del kolhydrater står på schemat. Inget annat. Dvs, inget synligt socker. Jag är inte helt rabiat och utesluter alla kolhydrater, men jag kan ju välja de som är lite bättre. 🙂

Med gallproblem kan jag glömma LCHF. Ägg, fett och en massa annat som gör att magen rasar aktar jag mig för.

I och för sig är jag inte så intresserad av det heller. Jag tar lite av allt och mår bra på det. Jag betackar mig även över alla frälsta på LCHF. Jag är inte ett dugg intresserad av att bli överöst med tips om hur man ”ska” äta. Det är ju helt galet nuförtiden. Det har blivit en sekt där alla frälsta prompt ska ge råd, vare sig man vill ha eller inte. Jag äter det jag äter och du äter det du äter och så får det vara bra där va? Dra den föreläsningen för nån annan.

Sockerfri april. Körde ju detta i februari och det gick fint. Så jag gör väl det i april med. 🙂 Då menar jag ”socker” Dvs kakor, godis, snacks och annat rat. Jag kommer äta bröd och ha mjölk i mitt kaffe. *nån hejd får det väl vara*

Har ett par kilon att jaga bort efter detta idiotiska svullande. Det är rätt så lätt bara man gett sig den på det. Åtminstone för mig. Lättast är att ha lunch och middag planerade. Mellanmål med. Då slipper jag alla de cravings som slår till med enorm kraft.

Men även sömnen styr. Om jag sover dåligt är jag alltid trött på eftermiddagen vilket alltid ger ett enormt sockersug. Quickfix säger min hjärna. Men ge dig för bövelen säger jag. Ta en kopp te eller kaffe. Det går över. Jag dör inte.

smartaarvekhet

 

Om jag lägger in ett gäng träningspass i veckan så mår kroppen som bäst!

En vecka kan se ut så här:

  • Måndag – Simma
  • Tisdag – Styrketräning
  • Onsdag – Löpbandsträning 4 kilometer. Dvs gå jogga gå jogga osv. Benhinnorna bråkar så jag tar det en smula piano för tillfället. De blir fullständigt havererade om jag gasar på för mycket.
  • Torsdag – Styrketräning
  • Fredag – Simma
  • Lördag – Styrketräning
  • Söndag – Vila

Behöver jag vila en dag till blir det på onsdagen. Det känner jag i kroppen. Lägger till hundpromenader varje dag då förstås.

Detta får bli aprils hälsomål! Fast jag startar redan idag! 🙂 Ingen ide att vänta längre. Varje dag är en dag längre från målet. Min månads-tracker passar bra till detta!

Har du några mål? 

Ha en fin tisdag, det skall jag! 🙂

Detta är inlägg 57 av 100 i intitiativet #Blogg100 som går ut på att skriva ett blogginlägg om dagen med start den 17 oktober, 2017.

2 svar på ”Min kost och träning”

  1. Ojojoj, du går verkligen all in! Det är som vår galna kompis i San Francisco. Förra året gick han igenom flera operationer (knä, axel…) och har inte kunnat träna som han brukar. På en månad har han nu totalt bytt form! Jag kan inte fatta hur han lyckats tappa så många kilo fett OCH samtidigt byggt mycket muskler. Wow, alltså. Han trodde dock inte att hans program skulle vara något för mig som kvinna, haha. Tror han håller på med periodisk fasta och tyngdlyftning med mycket tunga vikter. Lycka till!

  2. Har redan fått lagt två pass på hyllan Monnah. Haha! Så så strikt är jag visst inte. I dagens inlägg skrev jag om min nya träning. Ville testa den lite innan jag outade den. Ställde mig på vågen idag så att jag fick konstaterat att jag äter för mycket slisk. Men nu är det 1/4. Dags att lägga i en högre växel mao. ??

Kommentera